söndag 21 februari 2021

Till alla fantastiska föräldrar/vårdnadshavare

Till alla fantastiska föräldrar/vårdnadshavare i klass 3A.

Tusen tack till er alla för att jag fått/haft förmånen till att få undervisa dessa helt fantastiska elever alltså era barn på Västra skolan under deras år i tvåan och dryga halva trean. Det har varit en ära att få tillbringa tiden tillsammans med dem alla. Vi har läst och räknat och lärt oss massor för framtiden i kunskapsväg. Vi har stött och blött i olika ämnen och vi har samtidigt haft mycket kul på vägen.

I fredags var det min sista dag på skolan och jag fick stanna upp för en stund efter skolavslut och insupa allt som sagts och gjorts under dagen, sista dagen på Västra. Tårarna trillade och jag är så ledsen i själen av att jag inte blir kvar med eleverna till slutet av åk tre.  

Har fått kramar, beröm, fina presenter, av eleverna och handskrivna kort och sagor och blommor, och så ostbågar, kaffetermos och kaffe med kakor. Man kan verkligen säga att eleverna känner mig.

Alla eleverna har verkligen berört mitt hjärta djup på olika sätt med sina kunskaper och sina personligheter.

Så jag vill tacka tillbaka till er föräldrar/vårdnadshavare för den fina tid som jag fått tillsammans med alla dessa fantastiska och underbara barn.

Tack för att ni stött mig i mitt arbete med er förståelse kring ert barns behov av att vi tillsammans fått utmanas, utvecklas, både socialt, fysiskt och mentalt.

Det har varit en viktig bidragande faktor när jag under åren skapat arenor och möjligheter för eleverna att få möta en bred palett under och i undervisningen med rutiner och kunskapsinlärning.

Vi har tillsammans vågat lite mer och vi har tillsammans utmanat oss själva lite extra.

Jag hade inte gjort det hälften så bra utan mina supergrymma kollegor, Lucas som jag arbetat längst med i klassen och senare med Gunilla och den korta tiden med Janne och med Agneta som nu kommer att vara i klassen efter jag slutat. Självklart samarbetet med Monika som varit ett stort stöd i klassen som Speciallärare och så Jessica som är Socialpedagog som också varit till stort stöd som vidare kommer att finnas med som stöd i klassen.

Tillsammans med dessa kollegor har jag fått nya uppslag och vi har kunnat bollat idéer och kunnat genomföra fantastiska arrangemang i klassen.

 

Tusen tack till er alla.

Ni gör att vi orkar jobba med det vi utbildats för. Att stötta era barn i att lära sig läsa, skriva, räkna med mera. Och naturligtvis att hjälpa dem att utveckla övriga förmågor. Ni alla vuxna kring barnen är vår ovärderliga hjälp och jag tackar dig som verkligen visat intresse för ditt barns utveckling och varit delaktig på olika vis.

Tack för dessa fina ord som jag fått från er föräldrar:

”Om du bara visste hur mycket mitt barn pratar om dig och allt du gör när hon kommer hem om dagarna!”, ”Tack för allt du gett vårt barn!”, ”TACK för att du ser mitt barn!”, ”Du ska väl inte sluta? Du är väl kvar? Mitt barn behöver ditt stöd”,

 

En glad och tacksam Eva som önskar er alla en fortsatt bra skolgång på Västra skolan och alla de skolor som era barn kommer att komma till efter att de slutat på Väster.

Varma hälsningar Eva Myrheim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Till alla fantastiska föräldrar/vårdnadshavare

Till alla fantastiska föräldrar/vårdnadshavare i klass 3A. Tusen tack till er alla för att jag fått/haft förmånen till att få undervisa de...